Powrót do strony głównej
Pielgrzymka do Gniezna Biskupina i Torunia
        W dniach od 22 do 25 lipca 2019 r. blisko 30 osobowa grupa dzieci, młodzieży i dorosłych pielgrzymowała do Biskupina, Gniezna i Torunia. W pielgrzymce wzięli udział parafianie z Obrazowa, Świątnik, Kleczanowa, Grobel, Połańca i Czyżowa Szlacheckiego. W pierwszym dniu naszego  pielgrzymowania udaliśmy się do Osady w Biskupinie, gdzie zapoznaliśmy z kręgiem kulturowym kultury łużyckiej, trwającym od środkowej epoki brązu, od ok. XIV w. p.n.e., po wczesną epokę żelaza, czyli do ok. V w. p.n.e.
Dzieci i młodzież uczestniczyła w lekcji muzealnej próbując swoich sił przy lepieniu naczyń z gliny. Szczegółowych informacji na temat osady biskupińskiej mogliśmy zaczerpnąć odwiedzając muzeum archeologiczne.
Kolejnego dnia udaliśmy się do Gniezna, gdzie pan przewodnik przeniósł nas do początków chrześcijaństwa w Polsce. Mogliśmy zobaczyć podziemia Katedry Gnieźnieńskiej oraz jej wnętrze. Uczestniczyliśmy również we Mszy Świętej, której przewodniczył ks. Kanclerz Kurii Metropolitalnej w Gnieźnie. Z historią początków naszego państwa zapoznaliśmy się w Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie.
Kolejnym punktem naszej wyprawy była Wyspa Ostrów Lednicki, na którą przeprawiliśmy się promem. Wśród miejsc przez nas odwiedzanych nie mogło zabraknąć Pól Lednickich, na których odbywają się coroczne spotkania młodzieży Lednica 2000. We wspólnej modlitwie w tak szczególnym miejscu poleciliśmy szczególnie młodzież, prosząc również o powołania do kapłaństwa i życia zakonnego, jak również pomysłodawcę spotkań młodych śp. Ojca Jana Górę, którego grób znajduje się pod skałą Jana Pawła II.
W trzecim dniu naszego pielgrzymowania odwiedziliśmy miasto Kopernika. Pierwszym punktem naszego zwiedzania Torunia było planetarium, gdzie czekała na nas wspaniała wystawa interaktywna "Geodium".
Podczas spaceru podziwialiśmy piękno Starego Miasta.  Po zakupieniu tradycyjnych toruńskich pierników skierowaliśmy się do Domu Mikołaja Kopernika - słynnego polskiego astronoma.
Zwieńczeniem naszego pobytu w Toruniu była modlitwa w Świątyni Matki Bożej Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II oraz wizyta w rozgłośni Radia Maryja gdzie uczestniczyliśmy w modlitwie Koronką do Bożego Miłosierdzia.
W ostatnim dniu naszego wyjazdu mogliśmy podziwiać piękno otaczającej nas przyrody jadąc kolejka wąskotorową z Biskupina do Żnina.
Podczas naszego pobytu w Biskupinie nie brakowało czasu na wspólna modlitwę, jak również zabawę, integrację przy ognisku, spacery i radość, że jesteśmy razem we wspólnocie. Umocnieni duchowo w radosnych nastrojach wróciliśmy do Obrazowa. Dziękujemy za organizację pielgrzymki naszemu wikariuszowi ks. Łukaszowi Turzyńskiemu i wszystkim uczestnikom.